5 клас

Добрий день, шановні батьки та п'ятикласники! Оскільки карантин, то нам потрібно організувати дистанційне навчання. Протягом карантину усі матеріали до уроків природознавства буде розміщено на цьому сайті.


ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ. БЕРЕЗЕНЬ - КВІТЕНЬ 2021



27 квітня 2021 року

Добрий день, дорогі учні!

Сьогодні ми з вами розглянемо урок на тему:

Екосистеми. 
Рослинний і тваринний світ своєї місцевості

Виконайте  наступні  завдання:

1. Опрацюйте параграф підручника §44.

2. Перегляньте  відеоурок:


3.  Дайте коротку  письмову  відповідь в зошиті на  питання:
а) що  таке  екосистема?
б) із  чого  складається  екосистема?
в) яка  роль  природних  екосистем  у  природі  та  житті  людини?
г) наведи  приклади  штучних  екосистем.

4. Попрацюйте з матеріалами презентації:




Дякую за співпрацю!
До зустрічі!




23 квітня 2021 року

Добрий день, дорогі учні!

Сьогодні ми з вами розглянемо урок на тему:

Чинники живої природи

Виконайте  наступні  завдання:

1. Опрацюйте параграф підручника §43.

2. Перегляньте  відеоурок:



3. Зроби короткі записи у робочому зошиті.



Дякую за роботу на уроці! До зустрічі )))






20 квітня 2021 року

Добрий день, дорогі  мої п'ятикласники!

Сьогодні ми з вами розглянемо урок на тему:

Ґрунтове середовище та його мешканці

Виконайте  наступні  завдання:

1. Опрацюйте параграф підручника §42.

2. Перегляньте  відеофрагменти:




3. Дайте усно відповіді на запитання після параграфа. 

4. Виконайте письмово у зошиті завд. 1 та 3 (стор. 161)

До побачення!





16 квітня 2021 року

Добрий день, дорогі  п'ятикласники!

Сьогодні ми з вами розглянемо урок на тему:

                            Водне середовище існування живих організмів


Виконайте  наступні  завдання:

1. Опрацюйте параграф підручника §41.

2. Перегляньте  відеофрагменти:


3. Дайте усно відповіді на запитання після параграфа. 

Це цікаво знати:



Неймовірні мешканці океану

4. Перевір себе: виконай тест на платформі "На урок" за посиланням


Тест потрібно виконати до 20 квітня. Успіхів!!!

До побачення)))



9 квітня 2021 року

Добрий  день, шановні учні! Сьогодні  пропоную  наступну  тему  для  опрацювання  дистанційно  « Наземно-повітряне  середовища  життя живих організмів»

Виконайте  наступні  завдання:

1. Опрацюйте параграф підручника §40.

2. Перегляньте  відеоурок:




3. Дайте усно відповіді на запитання після параграфа. 

4. Випишіть у зошити колонку "Підсумки" після параграфа 40.


Дякую вам) До зустрічі!



30 березня 2021 року

Добрий  день, шановні учні! Сьогодні  пропоную    тему  для  опрацювання  дистанційно

  Чинники середовища життя на планеті Земля

Виконайте  наступні  завдання:

1. Перечитайте  відповідні  параграфи  підручника  (§ 38 - 39).


2. Перегляньте  відеофрагменти:




3. Дайте усно відповіді на запитання після параграфа. 

4. Випишіть у зошити колонку "Підсумки" після параграфа 38 та 39 .

ЗАПАМЯТАЙТЕ



Дякую за працю )))









ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ. СІЧЕНЬ 2021



12 січня 2021 року

Добрий день! Шановні п'ятикласники, сьогодні пропоную нам  опрацювати тему:

Виникнення і будова планети Земля. Форма і розміри Землі

Виконайте наступні завдання:

1. Перегляньте відеофрагмент:


2. Опрацюйте текст:
Форма та розміри Землі

  Перші припущення про форму Землі висловлювали ще древні греки (Піфагор).  Наукові докази кулястості нашої  планети приведені в працях Арістотеля                 (384 - 322 р.р. до н.е.). 
   У ХVІІІ ст. англійський фізик І.Ньютон показав, що внаслідок сумісної  дії  сил гравітації  та відцентрових сил, що виникають при обертанні планети, вона повинна бути сплюснутою біля полюсів.
    Тепер встановлено, що полярний радіус менший від екваторіального на        21,38 км . Така фігура Землі дістала назву  геоїд.
 

Випишіть у зошити :
 
   Радіус полярний ( 
Rп) =6356,78 км 
   Радіус екваторіальний (Rе ) =6378,16 км)
   Площа земного геоїда - 510 млн. км2
   Об'єм - 1,083 млдр. км3
   Довжина екватора 40075700 м
   Середній діаметр Землі становить 12 750 км
  Обертається навколо Сонця зі швидкістю 29,765 км/с, або 108 000 км/год

Хто і як вперше визначив розміри Землі

3. Перегляньте відеофрагмент та коротко опишіть в зошиті основні шари внутрішньої будови Землі: земну кору, мантію та ядро.
Внутрішя будова Землі


4. Д/З: Опрацюйте параграф 23, стор. 84. Дайте усно відповіді на запитання після параграфа.

Дякую за працю! До зустрічі)))







ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ. БЕРЕЗЕНЬ-ТРАВЕНЬ 2020


19 травня 2020р.

Добрий день! Шановні п'ятикласники, сьогодні пропоную нам  опрацювати тему:

Охорона природи. Червона книга України

Виконайте наступні завдання:

1. Перегляньте відеоурок:
Охорона природи

Топ-5 Заповідників України

Червона книга України

2. Прочитайте параграф 46 та 47. 

3. Виконайте письмово у зошиті практичну роботу (сторінка природодослідника, стор.185). Потрібно навести приклад не менше 10 видів живих організмів. Роботи надіслати мені на вайбер або електронну адресу  vv30032000@gmail.com  до 24 травня 12.00 год))) Всі роботи мають бути підписані на кожному аркуші: прізвище, ім'я, клас.

4. ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ:
 15 способів зберегти природу

Дякую вам, друзі, за нашу з вами працю))) 

До побачення!

12 травня 2020р. 

Добрий день! Шановні п'ятикласники, дякую всім, хто виконав тестову роботу . 
Сьогодні пропоную вам для опрацювання тему:


Екологічні проблеми та їх вирішення

Виконайте наступні завдання:

1. Перечитайте  відповідний  параграф  підручника  (§46).
2. Перегляньте відео:

Земля - наш спільний дім !

Екологічні проблеми України
3. Пам'ятайте:
Правила поведінки у природі


Гра "Можна - не можна". Як поводитися в природі? Бережливе ставлення до природи

4. Виконайте завдання за посиланням:  https://learningapps.org/4974809 
                                                                    https://learningapps.org/4979381

До побачення!


05 травня 2020 р.

Узагальнення знань: "Планета Земля як середовище життя організмів"

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=818278

Код доступу 818278


Нагадую: у вас одна лише спроба!!!
Бажаю успіху!!!

04 травня 2020р.

Добрий день! Шановні п'ятикласники, сьогодні пропоную вам для опрацювання тему:
Людина - частина природи. Зміни в природі, що виникають внаслідок природних чинників і діяльності людини.

Виконайте наступні завдання:

1. Перечитайте  відповідний  параграф  підручника  (§45).
2. Перегляньте відео:
Людина – частина  природи.

Як  пов’язані  здоров’я  і  довкілля  людини.

3. Дайте коротку  усну  відповідь  на  питання:
а) наведи  приклади  впливу  людини  на  природу.
б) як  на  людину  впливає  жива  і  нежива  природа?
в) поясни,  як  ти  розумієш  вислів  «людина – частина  природи»?

4. Поспілкуйся  з  дорослими  членами  своєї  родини  і  з’ясуй,  що  у  твоєму  природному оточенні за  останні  роки  змінилося  під  впливом  природи,  а що – господарської  діяльності  людини.
НАГАДУЮ)  У вівторок, 05 травня, виконуємо тематичну тестову  роботу з природознавства за параграфами 33-44. Виконання тесту обов'язкове для всіх учнів. Посилання на тест буде надіслано у вівторок, 05 травня, о 12 годині. На виконання завдань буде відведено лише одна година.
Наголошую: у вас лише одна спроба!!!
Зауваження: 
- якщо у вас виникнуть технічні або інші проблеми під час проходження тесту, то повідомте, будь ласка, мені)
Бажаю успіхів!
Дякую за співпрацю!
До зустрічі!



28 квітня 2020р.

Добрий день! Шановні п'ятикласники, сьогодні пропоную вам для опрацювання тему:
Рослинний і тваринний світ своєї місцевості

Виконайте наступні завдання:

1. Перегляньте відео:

На Хмельниччині знайшли галявину з рослиною, якій мільйони років


Сім природних чудес України. Подільські Таври.

2.Перегляньте презентацію уроку:


3.  Шановні учні!!!  У вівторок, 05 травня, виконуємо тематичну тестову  роботу за параграфами 33-44. Виконання тесту обов'язкове для всіх учнів. Посилання на тест буде надіслано у вівторок, 05 травня, о 12 годині. На виконання завдань буде відведено лише одна година.
Наголошую: у вас лише одна спроба!!!
Зауваження: 
- якщо у вас виникнуть технічні або інші проблеми під час проходження тесту, то повідомте, будь ласка, мені)

Бажаю успіхів!

21 квітня 2020р.

Добрий  день, шановні учні! Сьогодні  пропоную  наступну  тему  для  опрацювання дистанційно  «Угрупування організмів. Екосистеми».

Виконайте  наступні  завдання:

1. Перечитайте  відповідний  параграф  підручника:  (§44).

2. Перегляньте  відеоурок:

Угруповання організмів. Екосистеми. 5 клас. Природознавство.



3. Пергляньте відеофрагменти:

Екосистема  степу.


Екосистема  річки.


Екосистема  болота.


4. Дайте коротку  письмову  відповідь в зошиті на  питання:
а) що  таке  екосистема?
б) із  чого  складається  екосистема?
в) яка  роль  природних  екосистем  у  природі  та  житті  людини?
г) наведи  приклади  штучних  екосистем.

5. Виконайте тести, перейшовши на сайт "На урок" за посиланням: 
код доступу: 230520 (термін виконання- до 29 квітня 2020р.)

До побачення!

14 квітня 2020р.

Добрий  день, шановні учні! Сьогодні  пропоную  наступну  тему  для  опрацювання  дистанційно  «Чинники живої природи».

Виконайте  наступні  завдання:

1. Перечитайте  відповідні  параграфи  підручника  (§43).


2. Перегляньте  відеоурок:


Вплив на організми чинників живої природи. 
Взаємозв'язки між організмами. Співіснування організмів



Завдання: 
  • дайте усну відповідь на запитання після параграфа 43(стор.167). 
Перегляньте відео:

Адаптація: чому тваринний та рослинний світ може навчити людину

До зустрічі)))


07 квітня 2020р.

Добрий  день, шановні учні! Сьогодні  пропоную  наступну  тему  для  опрацювання  дистанційно  «Різноманітність  середовищ  життя  і  пристосування  організмів  до  життя  в  кожному  з  них.  Наземно-повітряне,  водне  і  ґрунтове  середовища  життя».

Виконайте  наступні  завдання:

1. Перечитайте  відповідні  параграфи  підручника  (§40-42).


2. Перегляньте  відеофрагменти:

Чинники середовища життя на планеті Земля. 


Різноманітність  середовищ  життя.  Наземно-повітряне  середовище.

Водне середовище життя

Чому  риби  мають  «риб’ячу»  форму.

Тварини,  які  мешкають  у  ґрунті.


3. Дайте коротку  усну  відповідь  на  питання:
а) які  умови  існування  у  наземно-повітряному  середовищі;
б) наведи  приклади  пристосування  організмів  до  життя  у  наземно-повітряному  середовищі;
в) які  умови  життя  у  організмів  у  водному  середовищі;
г) назви  рослини  і  тварини  водного  середовища;
ґ) які  умови  існування  організмів  у  ґрунтовому  середовищі;
д) як  пристосувались  мешканці  ґрунту  до  життя  у  ньому.

31 березня 2020р.

Добрий  день, шановні учні! Оскільки карантин, то нам потрібно організувати  дистанційне  навчання  з  теми  «Вплив  на  організми  чинників  неживої  природи  (вода,  тепло).  Пристосування  організмів  до  періодичних  змін  умов  середовища».

Виконайте  наступні  завдання:
1. Перечитайте  відповідний  параграф  підручника  (§ 38,39).

2. Перегляньте  відеофрагменти:


Пристосування  організмів  до  періодичних  змін  середовища.

Хто  з  тварин  вміє  маскуватися.

 Адаптація:  чому  тваринний  та  рослинний  світ  може  навчити  людину.

3. Дайте коротку  письмову  відповідь  на  питання:
а) як  тварини  пристосувалися  до  умов  різного  зволоження;
б) які  пристосування  мають  рослини і  тварини  від  перегрівання  та  переохолодження;
в) які  зміни  у  природі  називаються  періодичними;
г) наведіть  приклади  пристосувань  організмів  до  зміни  дня  і  ночі  та  зміни  пір  року.

4. У  програмі  PowerPoint  виконати  презентацію  «Вмілі  маскувальники»  з  прикладами  маскування  тварин.

Немає коментарів:

Дописати коментар